Use Klaoudatos Ski Bus
-->
Δημοσιεύθηκε: 19/02/2016 12:01

Το ski trip του Louie Dawson στον Σμόλικα και τον Παρνασσό

Η Ελλάδα μπορεί να εξελιχθεί σε ανταγωνιστικό προορισμό για σκι

Όταν πρωτοάκουσα για ski touring στην Ελλάδα δεν φανταζόμουν ποτέ ότι υπάρχουν ψηλά βουνά και οτι μπορείς να κάνεις σκι. Τελικά γίνονται και τα δυο. Όταν μου δόθηκε η δυνατότητα να έρθω αυτό τον χειμώνα, δεν μπορούσα παρά να αρπάξω την ευκαιρία.

Αν και δεν βρήκαμε τη καλύτερη ποιότητα χιονιού, ήταν ένα ευχάριστο ταξίδι. Είχαμε λίγες μέρες καλής χιονοδρομίας (και λίγες μέρες κακής χιονοδρομίας). Τις μέρες που δεν υπήρχε επαρκές χιόνι, μας έκαναν περιήγηση μια παρέα από ενθουσιώδεις Ελληνες. Η Ελλάδα είναι μια απίστευτα τραχιά και ορεινή χώρα, κάτι το οποίο δεν γνώριζα καθόλου. Περιηγηθήκαμε σε βαθιές ορεινές κοιλάδες και σε απόκρημνους δρόμους. Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, ζει στις πόλεις και η επαρχία είναι περισσότερο εξοχική και διάσπαρτα κατοικημένη. Παλιά χωριά με πέτρινα σπίτια βρίσκονται διασκορπισμένα στις βουνοπλαγιές. Σίγουρα, ένα ειδυλλιακό σκηνικό! Ο τουρισμός, είναι από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στην Ελλάδα, αλλά η Χώρα είναι περισσότερο γνωστή για την ακτογραμμή και τις παραλίες της κυρίως κατά για το καλοκαίρι. Η χειμερινή περίοδος στα βουνά δεν είναι τουριστική. Είναι ήσυχα και μου αρέσει!

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας συναντώντας φιλαράκια από την Dynafit, καθώς και μερικούς άλλους δημοσιογράφους στο Dynafit Press Event 2016. Πήγαμε στο μικρό χωριό της Σαμαρίνας και περάσαμε μερικές μέρες εκεί. Η πρώτη μέρα για σκι ξεκίνησε με μια μουντή καταιγίδα, η οποία γρήγορα έφερε κάποιο χιόνι στον Σμόλικα. Περάσαμε το υπόλοιπο του ταξιδιού στην γύρω περιοχή μαζί με τον Κωνσταντίνο Παπανικολάου. Ο Κωνσταντίνος είναι σκιέρ ελληνο-αμερικανικής καταγωγής, και παραγωγός φίλμ και έχει περάσει τους τελευταίους χειμώνες στην Ελλάδα, εξερευνώντας τα Ελληνικά βουνά και δημιουργώντας ταινία για αυτά.

Ο Κωνσταντίνος έχει μεγάλη γνώση για το σκι στην Ελλάδα, δίνοντας μας την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε το σχετικά μικρό ταξίδι. Τις επόμενες μέρες περάσαμε μέσα από διαφορετικές περιοχές και χωριά. Ο υγρός και ζεστός καιρός(που με έκανε να νιώθω σαν το σπίτι μου) δεν μας επέτρεψε να κάνουμε σκι. Τσεκάραμε αρκετές περιοχές, αλλά το χιόνι ήταν λεπτό και σε ασυνήθιστα μεγάλα υψόμετρα για τον μήνα Ιανουάριο. Οδηγήσαμε σε αρκετούς δρόμους και περάσματα τα οποία κλείνουν συνήθως όλο τον χειμώνα από χιόνι. Επίσης είδαμε λίγες περιοχές σκι που ήταν σε αρκετά πιο χαμηλά ύψη από το τρέχον σημείο παγοποίησης. Πραγματοποιήσαμε το μεγαλύτερο μέρος της επίσκεψης και οπότε είδαμε άλλα πράγματα. Ελληνικά Ορθόδοξα μοναστήρια βρίσκονται παντού, εδώ και πολλούς αιώνες. Υπάρχει ένα παλιό μοναστήρι το οποίο είναι χτισμένο ακριβώς στα δεξιά της άκρης του φαραγγιού του Βίκου, το οποίο είναι ένα από τα βαθύτερα του κόσμου . Επίσης, το φαγητό ήταν πραγματικά καταπληκτικό και μας ικανοποίησε. Τελικά, βλέποντας τη πρόγνωση του καιρού κατευθυνθήκαμε προς στα νότια, στο Παρνασσό. Πήγαμε σε μια μεγάλη του κορυφή που βρίσκεται στα δεξιά του Κορινθιακού Κόλπου. Και εκεί επίσης αποτύχαμε να βρούμε μεγάλη ποσότητα χιονιού. Παρόλα αυτά, χρησιμοποιήσαμε τους αναβατήρες για να βρούμε πρόσβαση σε λεκάνες και κορυφές, που είχαν το "άσπρο πράγμα". Το να κάνεις σκι πάνω από την Μεσόγειο είναι σίγουρα μια πολύ όμορφη εμπειρία. Για τις τελευταίες ημέρες του ταξιδιού μας μείναμε στην Αθήνα. Περπατήσαμε και μάθαμε για την αρχαία ιστορία της περιοχής. Η Αθήνα είναι μια υπέροχη πόλη να εξερευνήσεις, με πολλά υπέροχα καφέ και φαγάδικα, να μην αναφέρω τα αρχαία ερείπια και μνημεία . Ένας μοναδικός τρόπος για να τελειώσει το ski trip.

Σκοπεύω να επιστρέψω κάποια στιγμή στην Ελλάδα, ελπίζω την επόμενη σαιζόν εάν δημιουργήσουν ένα καλό snowpark. Παραδόξως, φαίνεται να υπάρχει ο συνδυασμός των στοιχείων που συνθέτουν το καλό ski trip. Πέρα από την πορεία του ταξιδιού μας, τσεκάραμε και τις δυνατότητες του πιθανού πεδίου σκι. Οι κορυφές δεν είναι υψηλές, αλλά έχουν πολλά ανάγλυφα. Σε μερικές περιοχές, πίστες στα 2.000 μέτρα είναι πιθανές.

Η πρόσβαση είναι ένα θέμα, το οποίο αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι χειμερινοί τουριστικοί προορισμοί, ιδίως εκτός Ευρώπης. Δεν υπάρχει τόσο οργανωμένο δίκτυο που να πηγαίνει στις ορεινές περιοχές. Στην Ελλάδα, οι άνθρωποι έχουν ζήσει σε ορεινές περιοχές για χιλιάδες χρόνια και υπάρχει ένα ήσυχο οδικό δίκτυο. Ακόμα και σε υψηλά επίπεδα που υπήρχε χιόνι, μπορούσαμε να πάμε οδηγώντας σε αρκετές περιοχές. Σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, υπάρχουν πολλοί λίγοι άνθρωποι στα βουνά. Βέβαια είναι πολύ περισσότεροι απ' ότι στην Βόρεια Αμερική. Μερικά από τα αλπικά χωριά που περάσαμε, είχαν αρκετά σπίτια αλλά με μια ή δυο οικογένειες. Αυτό οφείλεται περισσότερο στην παράδοση των βοσκών και των οικογενειών τους που μετακινούνται με τα πρόβατα τους σε χαμηλότερα υψόμετρα κατά την διάρκεια του χειμώνα, αλλά και λόγω της αύξησης της αστικοποίησης του πληθυσμού. Στην κορυφή αυτών, υπάρχουν λίγοι ντόπιοι που κάνουν σκι εκτός πίστας, το οποίο είναι και το αγαπημένο μου.

Το αρκετά χαμηλό κόστος για την διεξαγωγή του ταξιδιού αποτελεί σημαντικό κίνητρο. Βέβαια, αυτό κυρίως οφείλεται, στην άτυχη οικονομική συγκυρία που βρίσκεται η Ελλάδα. Ηταν μια ενδιαφέρουσα πτυχή του ταξιδιού για να δω από πρώτο χέρι τις επιπτώσεις της κρίσης. Είμαι πολύ ενήμερος σε ότι αφορά τα οικονομικά και είχα διαβάσει σχετικά για το Ελληνικό χρέος, πριν ακόμη σκεφτώ να πραγματοποιήσω το ταξίδι. Είναι προφανές ότι έχει πλήξει πολλούς κατοίκους. Παρ' όλα αυτά φαίνεται να βελτιώνεται η κατάσταση με αργούς ρυθμούς. Συναντήσαμε πολύ φιλόξενους ανθρώπους, μας προσέφεραν μέρη να μείνουμε και πρόθυμοι να μας δείξουν την περιοχή. Ειλικρινά, ελπίζω η κατάσταση τους να βελτιωθεί σύντομα, αλλά για την στιγμή, οι τιμές συγκαταλέγονται σίγουρα στα θετικά, τουλάχιστον για τους ξένους. Αν και με την κρίση, η χώρα ακόμη νιώθει σαν ένα δυτικό ευρωπαϊκό κράτος με την έννοια του ότι είναι ενας ασφαλής, καθαρός και εύκολα προσβάσιμος προορισμός.

Βέβαια υπάρχουν και κάποια αρνητικά και συγκεκριμένα η έλλειψη μιας επίσημης υπηρεσίας διάσωσης βουνού. Οπως και στις ΗΠΑ, έχουν ένα πλήθος από ομάδες εθελοντών διασωστών. Για την διάσωση με ελικόπτερο, αρμόδιο είναι το Ελληνικό Ναυτικό. Δυστυχώς, τα ελικόπτερα τους και οι πιλότοι δεν έχουν προετοιμαστεί για διάσωση σε βουνό.

Οπότε το έχετε-έδαφος, πρόσβαση, λίγος κόσμος, χαμηλές τιμές, φιλοξενία και μια ανεπτυγμένη Ευρωπαϊκή χώρα που συνδυάζει τέλεια τα στοιχεία ως επιλογή προορισμού για σκι. Στην κορυφή αυτών η ιστορία και η κουλτούρα είναι απίστευτη. Συν του ότι υπάρχουν παραλίες.