Use Klaoudatos Ski Bus
-->
Δημοσιεύθηκε: 26/02/2015 15:17

Πάνος Δρίβας. Με την ευκαιρία της λήξης της απόσπασής μου στην ΕΤΑΔ ΑΕ και στα καθήκοντα του Προϊσταμένου Χ.Κ.Παρνασσού έως τις 20/2/2015

Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους συνέβαλαν στην κοινή προσπάθεια των τελευταίων χρόνων (2006-2014) για την ΑΣΦΑΛΗ, ΝΟΜΙΜΗ, ΕΥΡΥΘΜΗ, ΒΙΩΣΙΜΗ λειτουργία και ΑΝΑΠΤΥΞΗ του ΧΚΠ.

Κάποιοι από τους καρπούς αυτής της προσπάθειας, με στόχο περισσότερα έργα από λόγια, που σήμερα φαίνονται αυτονόητοι και δεδομένοι για ένα "ώριμο" ΧΚ ηλικίας 40 χρόνων περίπου, πριν λίγα χρόνια ήταν «ζητούμενα» (π.χ η οριοθέτηση του οικοπέδου του ή η καθημερινή ειλικρινή επικοινωνία και φωτοενημέρωση προς τους πελάτες του) αναφέρονται ενδεικτικά παρακάτω:

Α. Γενικά
1. Έγκριση ειδικού κανονισμού λειτουργίας αναβατήρων και σχεδίου διάσωσης (2006)
2. Απόκτηση οικοπέδου οριοθέτηση ΧΚΠ (2011)
3.Έγκριση Περιβαλλοντικών όρων (2013)
4.Έκδοση σήματος ΕΟΤ Νόμιμης Λειτουργίας ΧΚΠ (2014)-κάθε χρόνο το ΧΚΠ υπέβαλε πλήρη φάκελο στον ΕΟΤ με όλα τα απαιτούμενα παραστατικά για την ασφαλή του λειτουργία

5.Έκδοση σήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με τα πρότυπα 14001 (2014). Αρμονική συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Παρνασσού στα πλαίσια της φιλοπεριβαλλοντικής Διαχείρισης
6.Αδειοδότηση Αιολικού πάρκου 2 ΜW
7. Eγκατάσταση νέου συστήματος έκδοσης εισιτηρίων και ελέγχου πρόσβασης skidata (2007).
8.Χρήση webticket (έκπτωση 10%), πιστωτικής κάρτας, πολυήμερα εισιτήρια ανοικτών ημερομηνιών
9.Θέσπιση τιμολογιακής πολιτικής που να προβλέπει όλες τις ειδικές περιπτώσεις λειτουργίας και χρηστών ΧΚΠ.(π.χ έκπτωση μαθητών 50%, φιλοξενία β’ παιδί οικογένειας και άνω)
10.Αύξηση προσέλευσης καθημερινής(έκπτωση50%) και skibus/ carpooling (έκπτωση 20%)
11. Θέσπιση όρων χρήσης εγκαταστάσεων ΧΚΠ 2008
12. Συγκέντρωση και στατιστική επεξεργασία όλων των μεγεθών σχετικών με τη οικονομία και λειτουργία του ΧΚΠ περιόδου 1990-2014
13.Δυνατότητα βέλτιστης λειτουργίας και συντήρησης ΧΚΠ με διάφορους τρόπους
14. Ενθάρρυνση ΟΤΑ για τον εκχιονισμό του δημόσιου οδικού δικτύου πρόσβασης στο ΧΚΠ στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους

15. Ρεκόρ προσελεύσεων το 2008-09 και διατήρηση προσελεύσεων σε ικανοποιητικά επίπεδα παρά την οικονομική κρίση, τις κακές καιρικές συνθήκες κάποιων χιονοδρομικών περιόδων και τις γηρασμένες εγκαταστάσεις και μηχανήματα
16.Εκπαίδευση, εξοπλισμός, εμψύχωση, υποστήριξη, επίβλεψη εργαζομένων ΧΚΠ καθ’όλη την διάρκεια των εργασιών τους. Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αξιοπιστίας και προόδου.
17.Μείωση της λειτουργικής ζημίας του ΧΚΠ σε πρωτόγνωρα επίπεδα(2011)
18.Χάρη στην τεχνογνωσία και από το ΧΚΠ επετεύχθη η επαναλειτουργία του ΧΚ Βορρα μετά από 3ετή εγκατάλειψη (2013)

Β. Προσπάθεια «ανάπτυξης ΧΚΠ στον χώρο
1. Καθημερινή λειτουργία Φτερόλακας

Προσπάθεια για καθημερινή χιονοδρομική σύνδεση Οδυσσέα-Δία και λειτουργία του ευρύτερου δυνατού χιονοδρομικού πεδίου από κορφή Ηρακλή έως βάση Ήρα
2. Λειτουργία αναβατήρα στην πίστα Σαχάρα (2013). Δημιουργία ενός τρίτου πόλου για αποσυμφόρηση χιονοδρόμων Κελλαριών- Φτερόλακας
3. Μετατόπιση κέντρου βάρους ΧΚΠ από υψόμετρο 1950μ στο 2250μ με τον νέο άξονα Αφροδίτη- Βάκχου
Επιμήκυνση χιονοδρομικής περιόδου. Προσπάθεια ανάδειξης ανοιξιάτικου Παρνασσού λειτουργία έως τέλη Απρίλιου, καιρού επιτρέποντος
Εύκολη πρόσβαση ΑΜΕΑ στο αλπικό τοπίο/εμπειρία υψομέτρου 2250μ.
4. Ανάδειξη Περιφεριακής πίστας για αποσυμφόρηση των Κελλαριών (2009)
5. Συνεργασία με τους «Οδηγούς Βουνού» .Γνωριμία με το παρθένο χιονοδρομικό πεδίο -πέρα από τις εγκαταστάσεις του ΧΚΠ - προς Τουμπόραχη, Λιάκουρα, κατάβαση Βελίτσας. (2010,11).
Προσπάθεια δημιουργίας αλπινιστικού κέντρου στο 2250μ. και δραστηριοτήτων - πέραν του σκι.

Γ. Προσπάθεια «Ανάπτυξης ΧΚΠ στο χρόνο»
1. Καθιέρωση 12ωρου non stop ski/sunset κάθε Σαββατόβραδο, καιρού και χιονιού επιτρέποντος
2. Διεύρυνση ωραρίου (8.00-17.00) τις αργίες/Σ,Κ και παρατάσεις λειτουργίας
3. Προσπάθεια ελαχιστοποίησης ουρών αναμονής σε χώρους στάθμευσης, ταμεία, καμπίνα, αναβατήρες εξαντλώντας τους διαθέσιμους πόρους σε έμψυχο δυναμικό και μηχανήματα.
4. Προσπάθεια για ελαχιστοποίηση χαμένων ημερών λειτουργίας λόγω
a. Παγοποίησης ( «επιστράτευση»/εμψύχωση ομάδων παντός καιρού)
b. Έλλειψης χιονιού (διαμόρφωση πιστών, εγκατάσταση χιονοπαγίδων, «κέντημα χειριστών διαστρωτικών»)
c. Ισχυρών ανέμων (αξιοποίηση κάθε «παραθύρου» καιρού και δυνατοτήτων μηχανήματος)
5. Σήμανση πιστών πυκνή ? δυνατότητα ασφαλούς χιονοδρομίας με ομίχλη.
Μείωση χιονοδρομικών ατυχημάτων.
6. Χωματουργικές εργασίες στις Πίστες: Περικλής (λιθοτριψία), Αίολος, Δίας, Βάκχος, Περιφεριακή, Σαχάρα, Ήρα, Αφροδίτη (2008-2014).
7. Προσπάθεια για αναβάθμιση αξιοπιστίας λειτουργίας αναβατήρων π.χ. σκέπαστρο κορυφή Ηρακλή (2008), καθημερινή λειτουργία ΗΡΑΚΛΗ
8. Αύξηση στόλου διαστρωτικών μηχανημάτων (2014, 5 μηχανήματα ιπποδύναμης άνω 400 HP εκ των οποίων τα δύο με εργάτη για τα απότομα Ηνίοχου, Σαχάρας, Οδυσσέα, Ηρακλή, Βάκχου)
9. Πρόβλεψη τεχνητής χιόνωσης Αίολου - Περικλή από λιμνοδεξαμενή στην κορυφή Περικλή
10. Προσπάθεια ανάπτυξης θερινών δραστηριοτήτων (parnassos mountain bike festival 2008)
11. Διοργάνωση γάμων και βαπτίσεων (παντός καιρού) στον Προφήτη Ηλία (2014)

Δ. Επικοινωνία
1. Δημιουργία και εξέλιξη ιστότοπου www.parnassos-ski.gr .
Καθημερινή επικοινωνία και φωτοενημέρωση λειτουργίας τρέχουσας ημέρας και πρόβλεψη της επόμενης
2. Εγκατάσταση meteo - station και snowcam - plasma οθονών, ώστε ο πελάτης να έχει την εγκυρότερη και εγκαιρότερη δυνατή εικόνα/πληροφόρηση για τις τρέχουσες συνθήκες λειτουργίας
3. Συγκέντρωση, επεξεργασία και απάντηση των παραπόνων
4. Τακτική συμμετοχή του κέντρου στα forum χιονοδρόμων για αλληλοενημέρωση.
Δημιουργία ειλικρινούς και εποικοδομητικού διαλόγου του ΧΚΠ με τους πελάτες του. Παροχή κατά το δυνατό εξηγήσεων στα παράπονα και προσπάθεια αυτοβελτίωσης ΧΚΠ από τις εύστοχες προτάσεις των φίλων του.
5. Προσπάθεια ανάπτυξης μιας ανθεκτικής σχέσης ΧΚΠ - χιονοδρόμων στη βάση της ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΛΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ και όχι μόνο της ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ. Το ΧΚΠ πρέπει να μιλάει στην ψυχή του χιονοδρόμου και όχι μόνο στην τσέπη του, αν θέλει να είναι βιώσιμο.

Ε. Ανάπτυξη
1. Υλοποίηση Α’ εκσυγχρονισμού αναβατήρων ΧΚΠ Αφροδίτη - Βάκχος - Δίας - baby 2250μ (2013-2014)
2. Yλοποίηση Β’ φάσης εκσυγχρονισμού Ήρας, Ηνίοχου, Ερμή (2015)
3. Σχεδιασμός Γ ‘Φάσης (αιολικό πάρκο,λιμνοδεξαμενή, βιολογικός καθαρισμός,υβριδικά λεωφορεία, 12μηνες δραστηριότητες)

Σας ευχαριστώ όλους και εύχομαι καλή συνέχεια !